Information till dig som är uppdragstagare, politiker eller anställd.
Du kan få lönespecifikation i pappersformat om du saknar tillgång till dator, behöver lönespecifikationen i utbildningssyfte eller utifrån sekretess.
Du som får din lön eller ersättning insatt hos Swedbank eller Nordea loggar in i Internetbanken och gör anmälan.
Om du får din lön eller ersättning insatt på annan bank loggar du in med din e-legitimation på https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om du inte har e-legitimation kan du beställa det via din bank (BankID / Mobilt BankID) eller via Telia. Observera att det krävs ett säkerhetsprogram som du får när du anmäler att du vill ha BankID.
Om e-legitimation hos Skatteverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Lindesbergs kommun har Bergslagens Sparbank (Swedbank) som koncernbank. Om du vill att din lön eller ersättning från Lindesberg kommun ska sättas in på ett konto oavsett bank, måste du själv göra anmälan till Swedbanks kontoregister. Du kan anmäla ditt konto med eller utan e-legitimation.
Anmäl konto till Swedbanks kontoregister Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om du vill ändra konto för utbetalning, görs det till kontoregistret via länken ovan.
Vid registrering med e-legitimation blir ditt konto aktivt för insättning inom två bankdagar.
Vid Registrering utan e-legitimation verifieras och uppdateras konto i Swedbank och Sparbankerna inom två bankdagar. För Konto i andra banker kan det ta upp till 3 bankdagar innan kontot är aktiverat och verifierat.
Om du inte lämnat uppgift till Swedbanks kontoregister innan utbetalningstillfället skickas en utbetalningsavi till din postadress.
Bergslagens Sparbank tel 0581-880 40