I Lindesbergs kommun gäller Bestämmelser om ersättning till kommunalt förtroendevalda.
I bestämmelserna framgår bland annat att tjänstgörande ledamöter och närvarande ersättare har rätt till förlorad arbetsinkomst, reseersättning och särskilda kostnader i samband med funktionsnedsättning.
Utbetalning sker den 27:e i varje månad. Du måste anmäla ett konto för utbetalning.
Läs mer om e-lönebesked och kontoanmälan
Anmäl konto till Swedbanks kontoregister Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Arvode betalas ut för sammanträden och justering av protokoll.
Ersättare har inte rätt till arvode vid sammanträden med kommunfullmäktige.
Underlag för utbetalningar av sammanträdesarvode Pdf, 90.9 kB, öppnas i nytt fönster.
För att ansöka om erättning för förlorad arbetsinskomst ska blankett fyllas i av din arbetsgivare för varje tillfälle du ansöker om ersättning. Blanketten ska därefter lämnas till kanslienheten.
Anmäl förlorad arbetsinkomst för förtroendevald Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Underlag för utbetalning av ersättning Pdf, 576.1 kB, öppnas i nytt fönster.
Kontakta kanslienheten för mer information.
Tillämpning av omställningsstöd och pension för förtroendevalda OPF-KL18 Pdf, 216 kB.
Lönesupport