Vill du vara statist vid fotografering?

Bastuflotte ute på Lindessjön.

Vill du vara en ambassadör för Lindesbergs kommun som god plats att bo på, leva på och besöka? Anmäl dig som statist till kommande fotograferingar.

Under 2023 kommer Lindesbergs kommun ta bilder för att marknadsföra kommunen som besöksmål och vi söker nu statister. Bilderna ska vara lika mycket för oss medborgare som för besökare och ge fler en chans att upptäcka den vackra plats som Lindesbergs kommun är, med de djupa skogarna i norr och det öppna landskapet i söder, med den rika kulturhistorien, den vackra naturen och de gemytliga Bergslagsbyarna.

Vi söker dig som:

• Är äldre, yngre, ensam eller familj av alla dess slag som kan hjälpa oss att visa att alla är välkomna i Lindesberg.
  • Tycker om att vistas utomhus under sommar, vinter eller både och.
  • Har en flexibel vardag. Flexibilitet är viktigt då fotograferingen kommer att ske utifrån väderförutsättningar. Finns därmed risk för kort varsel.
  • Kan avsätta några timmar eller en heldag för fotografering runt om i hela kommunen eller på en eller några specifikt utvalda platser.

Är du intresserad av att vara med, eller vill du ha lite mer information? Skicka ett mail till turistinfo@lindesberg.se. Ersättning utgår ej.