Rekryteringsverktyget Visma Recruit är nu åter i drift

Nätverkskablar inkopplade i hubbar. Illustrativ bild.

Leverantören har nu meddelat att rekryteringsverktyget Visma Recruit fungerar igen.

Till dig som sökande

Om du ansökt eller uppdaterat din ansökan den 23 april till den 24 april, ber vi dig ansöka eller uppdatera din ansökan igen, allt för att säkerställa att vi inte missat din ansökan eller uppdatering under tiden vi har haft problem med driftstörning. Detta gäller endast mellan ovan nämnda datum.

Frågor? Kontakta oss!

Har du frågor om din ansökan ber vi dig kontakta namngiven person i annonsen.

Tidigare publicerat innehåll - lägesuppdatering

Här kan du läsa det som har publicerats tidigare gällande tekniska problemen och driftstörningen. Vid varje uppdatering av sidan får du som prenumerant en notifiering i din mejl.

Tekniska problem med vårt rekryteringsverktyg

Vi har tekniska problem med vårt rekryteringsverktyg Visma Recruit. Det innebär att våra jobbannonser med lediga tjänster inte finns tillgängliga på lindesberg.se/jobb.

Rekryteringsverktyget Visma Recruit har fortsatta driftstörningar och leverantören arbetar med att lösa problemet, med förhoppningen att få igång systemet inom kort.

Det går inte att söka jobb hos oss i Lindesbergs kommun via ansökningsformuläret på platsbanken eller lindesberg.se. Driftstörningen innebär att:

• Lediga tjänster inte finns tillgängliga att läsa på lindesberg.se.
  • Vi inte kan arbeta i systemet.
  • Personer som är aktiva sökande i någon rekrytering kan därför räkna med att det dröjer innan de hör något från oss.

Hur söker jag jobb under tiden?

Du hittar våra lediga tjänster på Arbetsförmedlingens hemsida under Platsbanken.

Platsbanken på arbetsförmedlingen.se Länk till annan webbplats.

Skicka in en ansökan

För att skicka in en ansökan medan driftstörningen är pågående ber vi dig som sökande att mejla cv och personligt brev till rekryteringssupport@lindesberg.se. I ämnesraden skriver du annonsens referensnummer. Referensnumret hittar du i rutan sök jobbet på platsbanken.

Frågor? Kontakta oss!

Om du har några frågor kan du kontakta oss genom att mejla rekryteringssupport@lindesberg.se.

Vårt rekryteringsverktyg Visma Recruit har för tillfället driftstörningar, vilket gör att verktyget inte är åtkomligt och att våra lediga tjänster inte är synliga. Vi har kontakt med vår leverantör som arbetar med att lösa problemet.

För dig som har tänkt söka ett jobb

Vi kommer att flytta fram sista ansökningsdatum för de annonser som går ut medan systemet ligger nere.

För dig som har sökt ett jobb

Kommunen kommer inte åt de ansökningar som har kommit in, och kan därför inte heller kontakta de som har skickat in en ansökan. Om du väntar på ett svar på en ansökan återkommer vi till dig så snart systemet är online igen.