Rekryteringsprocessen

Hur går det till när vi anställer personal? Här beskriver vi hur vår rekryteringsprocess ser ut. Den kan skilja sig något åt beroende på rekrytering.

1

Ansökan

Efter att du skickat in ansökan får du ett automatiskt bekräftelsemail på att den kommit fram till oss.

2

Urval

Vi går igenom ansökningarna löpande när de kommer in och efter sista ansökningsdag bestämmer vi vilka som ska gå vidare till nästa steg. Det vi tittar på är hur väl dina meriter stämmer överens med kraven för tjänsten du sökt. Om du är en av dem som bäst matchar kravprofilen så kommer vi kalla dig till intervju.

3

Intervju

När du kommer på intervju kan det se lite olika ut vilka du får träffa. Ibland är det en person som intervjuar men det kan även vara flera personer som intervjuar. Vid intervjun är vi nyfikna på vem du är och din bakgrund men vill samtidigt att du ska få den information du behöver om jobbet, arbetsplatsen osv. I slutet av intervjun får du information om fortsättning av processen och ungefär när du kan förvänta dig återkoppling.

4

Referenser

Efter intervjuer väljer vi ut vilka som går vidare till referenstagning. Du lämnar kontaktuppgifter till de personer som du vill att vi kontaktar. Vi brukar normalt ringa minst 2 referenser.

5

Anställning

Som avslutning gör vi en samlad bedömning av alla moment i processen och går vidare med att erbjuda anställning. Vi tittar både på kompetens, erfarenhet och personlig lämplighet. Om du varit på intervju kommer du få återkoppling oavsett hur det går. Om du inte blivit kallad på intervju kommer du få ett mail med besked om rekryteringen.

Senast uppdaterad 2019-09-18