För att minska resursförbrukningen av papper och därmed även minska miljöpåverkan, har Lindesbergs Kommun valt att skicka ut lönebeskeden elektroniskt istället för i pappersformat.
Papperskopian har inte upphört helt utan det finns undantag för dem som saknar tillgång till dator, behöver lönespecifikationen i utbildningssyfte eller utifrån sekretess.
Lönebesked hos Swedbank eller Nordea
Du som får din lön eller ersättning insatt hos Swedbank eller Nordea loggar in i Internetbanken och gör anmälan.
Lön insatt till konto i annan bank
Om du får din lön eller ersättning insatt på annan bank loggar du in med din e-legitimation på
https://cap3025.itella.se/eDokument/
E-legitimation
Om du inte har e-legitimation kan du beställa det via din bank (BankID / Mobilt BankID) eller via Telia. Observera att det krävs ett säkerhetsprogram som du får när du anmäler att du vill ha BankID.
Anställd, uppdragstagare eller politiker hos Lindesbergs kommun
Lindesbergs kommun har Bergslagens Sparbank (Swedbank) som koncernbank. Om du vill att din lön eller ersättning från Lindesberg kommun ska sättas in på ett konto oavsett bank, måste du själv göra anmälan till Swedbanks kontoregister. Du kan anmäla ditt konto med eller utan e-legitimation.
Anmäl konto här
Anmäl konto till Swedbanks kontoregister
Om du vill ändra konto för utbetalning, görs det till kontoregistret via länken ovan.
Anmälan med e-legitimation
Vid registrering med e-legitimation blir ditt konto aktivt för insättning inom två bankdagar.
Anmälan utan e-legitimation
Vid Registrering utan e-legitimation verifieras och uppdateras konto i Swedbank och Sparbankerna inom två bankdagar. För Konto i andra banker kan det ta upp till 3 bankdagar innan kontot är aktiverat och verifierat.
Utbetalningsavi
Om du inte lämnat uppgift till Swedbanks kontoregister innan utbetalningstillfället skickas en utbetalningsavi till din postadress.
Vid frågor gällande kontoanmälan
Senast uppdaterad 2019-05-07