Upphandlingsdialog

Du som är företagare och vill göra affärer med Lindesbergs kommun är välkommen på upphandlingsdialog.

Två personer som skakar hand.

Upphandlingsdialogen den 6 november är inställd på grund av för få anmälda.

Vill du göra affärer med Lindesbergs kommun? En gång per halvår bjuder vi in dig som företagare till en upphandlingsdialog. Mötet riktar sig till dig som vill lära dig mer om hur kommunens upphandlingar fungerar och hur du som företagare gör för att lämna anbud.

Om upphandlingsdialogen

Vi genomför en träff per halvår där vårt syfte är att:

  • öka dialogen med näringslivet,
  • att främja att lokala företag lämnar anbud i kommunens upphandlingar,
  • företagen ska känna att det ska vara lätt att göra rätt,
  • öka kunskap om offentlig upphandling.

Alla företag är välkomna - både befintliga leverantörer och du som vill bli leverantör.

Deltagandet är kostnadsfritt men vi vill gärna att du anmäler dig.

Nästa tillfälle

Inställt på grund av för få anmälda.

Onsdag 6 november 2024, kl. 16.00-17.30 i samhällsbyggnadsförvaltningens lokaler på Prästgatan 6.

  • Inledning - Hur fungerar upphandling? Hur jobbar kommunen?
  • Vilka möjligheter har kommunen att upphandla lokalt? Hur kan kommunen underlätta för mindre lokala företagare? Information om direktupphandlingar med lokala exempel.
  • Anbudsskola där vi visar hur du prenumererar på upphandlingar och går igenom hur du praktiskt lägger ett anbud. Vi ger även tips om vad som är bra att tänka på.
  • Presentation av kommande upphandlingar i Lindesbergs kommun.

Anmälan

Senast uppdaterad