Scener för teater och olika evenemang

I Lindesbergs kommun finns flera scener för teater, konserter och andra kulturevenemang.

Folkets Hus Bio

Salongen har 210 platser, 45 läktarplatser samt 4 rullstolsplatser. Handikappanpassad ingång, toalett och hörselslinga. Ta gärna kontakt med personalen om du har särskilda behov och önskemål. Scenen är godkänd för att kunna ta emot Riksteaterns utbud.

Lindesbergs riksteaterförening Länk till annan webbplats.

Kulturskolan Garnalia

Kulturskolan har en mindre scen, en "svart låda", med plats för 120 personer.

Lindesberg Arena

På Lindesberg Arena går det att arrangera stora evenemang med plats för upp till 2 500 personer.

Lindeskolans Aula

I Lindeskolans aula finns en nyrenoverad scen, salongen har plats för 500 personer.

Bygdegårdar

Även vissa bygdegårdar i kommunen har scener för kulturarrangemang.

Bygdegårdar och Hembygdsgårdar

Portabel scenvagn

Lindesbergs kommun har en portabel scenvagn som kan användas över hela kommunen. Scenvagnen kan hyras av kommunala förvaltningar, kommunala bolag eller arrangemang där Lindesbergs kommun är medarrangör. Den kan också hyras av kommunens företag och föreningar, men hyrs inte ut för privat bruk.

För mer information om villkor och avgifter för hyra se länk nedan. Där hittar ni också mer infomation om scenvagnen.

Kontakta fritidskontoret@lindesberg.se, telefonnummer 0581-811 66 för mer information.

Avgifter och villkor för hyra av scenvagnen Pdf, 96.7 kB.